AHKİB’den, eylülde yüzde 85 artışla 67,2 milyon dolar ihracat

Tarih: 15 Ekim 2025 Çarşamba 16:40

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB), eylül ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 85 artış sağlayarak 67,2 milyon dolar ihracata imza attı.

 

 

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, eylül ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 85 artış sağlayarak 67,2 milyon dolar ihracata imza attıklarını açıkladı.
Eylül ayında AHKİB’in en fazla ihracat yaptığı ülkelerin Irak, Hollanda ve Kazakistan olduğunu belirten Başkan Gürkan Tekin, Kosova ve Çekya pazarlarında ihracat hacminde 5 haneli rekor artışlar kaydettiklerini vurguladı. Türkiye genelinde hazır giyim ihracatının aynı dönemde yüzde 5,7’lik düşüşle 1,49 milyar dolar değer düzeyinde gerçekleştiğine dikkati çeken Başkan Gürkan Tekin, “Bu tablo, Akdeniz bölgesindeki ihracatçılarımızın üretim kalitesi, çevikliği ve pazar çeşitlendirme başarısını ortaya koyuyor.” dedi.
 “ORTA DOĞU VE ORTA ASYA PAZARLARINDA GÜÇLÜ BİR ÇIKIŞ YAKALADIK”
Başkan Tekin, “Avrupa’da talebin zayıfladığı bir dönemde üyelerimiz Orta Doğu ve Orta Asya pazarlarında güçlü bir çıkış yakaladı. Bu çeşitlilik, ihracatta sürdürülebilir büyümenin anahtarıdır. Geleceğin rekabeti fiyatla değil, marka değeri ve sürdürülebilir üretimle kazanılacak. Türk hazır giyim sektörü bu vizyonu yakalayacak potansiyele sahip. AHKİB olarak ihracatçımızı bu dönüşümün her aşamasında desteklemeye devam edeceğiz.” diye konuştu.  
“BÖLGE İHRACATIMIZIN YÜZDE 73’Ü BAYAN DIŞ GİYİM VE BAY DIŞ GİYİM”
AHKİB’in eylül ayındaki ihracat performansını ürün gruplarına göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, şunları söyledi: “Yılın 9’uncu ayında bölge ihracatımızın yüzde 73’ü bayan dış giyim ve bay dış giyim ürün grubunda kümelendi. Yüzde 43 paya sahip bayan dış giyimde yüzde 62 artışla 29 milyon dolar değere ulaştık. Yüzde 30’luk paya sahip bay dış giyimde ise yüzde 174 artışla 20,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Üçüncü sırada yer alan ve yüzde 4’lük payı bulunan diğer hazır eşya ürün grubunda yüzde 3 milyon dolar döviz getirisi sağladık. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü artışları diğer spor ve yüzme kıyafetleri, yünlü ev tekstili, bebe giyimi ve eşyası ile diğer yatak kıyafetlerinde yakaladık.”
KOSOVA VE ÇEKYA’DA 5 HANELİ BÜYÜME, KIRGIZİSTAN’DA 10 KATI SIÇRAMA
Bölgesel istikrar, üretim esnekliği ve lojistik avantajlarla küresel değer zincirinde daha güçlü bir konuma gelmeyi hedeflediklerini, Afrika, Güney Amerika ve Körfez ülkelerinde daha etkin olmanın gayretini göstereceklerini dile getiren Başkan Gürkan Tekin, eylül ayındaki bölge ihracatını ülkelere göre yorumlarken şöyle konuştu: “Geride bıraktığımız ayda bölge ihracatımızın yüzde 53’ünü Irak, Hollanda ve Kazakistan pazarlarına gerçekleştirdik. Yüzde 22 paya sahip Irak’ta yüzde 933 artışla 14,9 milyon dolar, yüzde 17 paya sahip Hollanda’da yüzde 10 düşüşle 11,6 milyon dolar ve yüzde 14 paya sahip Kazakistan’da yüzde 927 artışla 9,7 milyon dolar değere ulaştık. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü performansı Kosova, Çekya ve Kırgızistan pazarlarında yakaladık. Kosova’ya yüzde 82 bin 155 artışla 2,8 milyon dolar, Çekya’ya yüzde 32 bin 423 artışla 1,9 milyon dolar ve Kırgızistan’a yüzde 1.012 artışla 4 milyon dolar dış satım yaptık. Küresel belirsizlik ortamında sektörümüz markalaşma, inovasyon ve uzak pazar stratejileriyle yüksek katma değerli, sürdürülebilir büyüme hedefiyle yol alıyor.”
Başkan Gürkan Tekin, AHKİB’in Ocak-Eylül ayları arasındaki ihracatının yüzde 46 artışla 405,4 milyon dolar değere eriştiğini, eylül ayı itibarıyla yıllıklandırılmış ihracat tutarının ise yüzde 34 artışla 495 milyon dolar düzeyine ulaştığını sözlerine ekledi.


Etiket: ekonomi, turizm, tarım, ihracat, istihdam,


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

 
 
 
  GÜNCEL
 
 
  HAVA DURUMU
 
 
 
  FACEBOOK
 


 
 
 


 
 
 

 

Mersin Post | Siteden yararlanırken yayın politikamızı okumanızı tavsiye ederiz. mersinpost.com.tr © Copyright 2025 Tüm hakları saklıdır.
İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz. Mersin Post basın ve yayın meslek ilkelerine uyar.

URA MEDYA