Mersin Büyükşehir’den ISO belgeli memnuniyet

Tarih: 6 Kasım 2025 Perşembe 22:04

Mersin Büyükşehir Belediyesi, vatandaş odaklı yönetim anlayışını uluslararası standartlarla uyumlu hale getirerek önemli bir kurumsal başarıya daha imza atarak, ‘ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi’ almaya hak kazandı.



 
 

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi, vatandaş odaklı yönetim anlayışını uluslararası standartlarla uyumlu hale getirerek önemli bir kurumsal başarıya daha imza attı. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından gerçekleştirilen kapsamlı denetimler sonucunda Büyükşehir, ‘ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi’ almaya hak kazandı.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi, ISO 39001 Yol Trafik Güvenliği Yönetim Sistemi ve ‘ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemini bünyesinde entegre şekilde yürüten Büyükşehir, yurttaşlara kaliteli ve güvenilir hizmet anlayışını uluslararası standartlara uygun hale getirerek, Türkiye’de örnek belediyeler arasına girdi.

VATANDAŞ ODAKLI, ŞEFFAF VE SÜRDÜRÜLEBİLİR YÖNETİM…

Bu başarıyla birlikte Büyükşehir; hizmet sunumunda kalite, güvenlik, çevre bilinci, enerji verimliliği ve vatandaş memnuniyetini bütüncül bir şekilde ele aldığını ortaya koymanın yanı sıra; vatandaşlardan gelen talep, öneri ve şikâyetlerin etkin biçimde yönetilmesi, enerji tüketiminin azaltılması, çalışan sağlığı ve güvenliğinin korunması, çevresel etkilerin minimize edilmesi ve trafik güvenliğinin artırılması gibi konularda uluslararası standartlarda süreçler yürüttüğünü de kanıtladı.

Sistemin entegrasyonu sayesinde Büyükşehir; tüm birimlerinde sürekli iyileştirme kültürünü, veri temelli karar alma mekanizmalarını ve kurumsal performans ölçümünü güçlendirdi. Ayrıca yönetim sistemleri ile belediye hizmetlerinde kaynak verimliliğini artırırken; vatandaş memnuniyeti, çevre koruma ve çalışan güvenliği gibi alanlarda sürdürülebilir gelişmeyi de desteklediğini belgeledi.

BAŞER: “OLDUKÇA YOĞUN BİR TETKİK SÜRECİ GEÇİRDİK VE BELGEMİZİ ALMAYA HAK KAZANDIK”

Mersin Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Ezgi Başer; Büyükşehir Belediyesi’nin 5 adet yönetim sistemi belgesi olduğunu,  Halkla İlişkiler Müdürlüğü’ne bağlı TEKSİN İletişim Koordinasyon ve Çağrı Merkezi için ‘10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’ne başvurduklarını ifade ederek,  Alo 185 Teksin Çağrı Merkezi’nin 2020’den bu yana MESKİ ve Büyükşehir ortak çatısı altında hizmet verdiğini belirtti. Başer, “Bu hizmeti belgelendirmek istedik.  Bir birim, yönetim sistemlerine bağlı olacak şekilde çalıştığında her zaman daha profesyonel gideceğini düşünüyoruz.  Başkanımız Vahap Seçer de bizi hep yönetim sistemleriyle çalışmaya teşvik eden bir yönetici. Bu sebeple 10002’ye başvuru yaptık. 3 gün boyunca Türk Standartları Enstitüsü tetkik heyetimiz buradaydı.  Oldukça yoğun bir tetkik süreci geçirdik” dedi.

Kalite Yönetimi ve Kent Araştırmaları Şube Müdürlüğü’nün koordinesinde olan tetkik programında, Çağrı Merkezi’nin lokomotifi görevini gören Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı olarak işin içinde olduklarını sözlerine ekleyen Başer, “Aldığımız geri dönütlere göre de belgemizi almaya hak kazandık. Raporda yer alan dönütlerle; ‘sistemimizi daha iyi nasıl yapabiliriz, nasıl daha iyiye götürebiliriz, bir sonraki denetime kadar neler ekleyebiliriz?’ diye canla başla çalışmamıza devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.


Etiket: mersin, vahapseçer,


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

 
 
 
  GÜNCEL
 
 
  HAVA DURUMU
 
 
 
  FACEBOOK
 


 
 
 


 
 
 

 

Mersin Post | Siteden yararlanırken yayın politikamızı okumanızı tavsiye ederiz. mersinpost.com.tr © Copyright 2025 Tüm hakları saklıdır.
İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz. Mersin Post basın ve yayın meslek ilkelerine uyar.

URA MEDYA