|
Mersin’de Tarsus Organize Sanayi Bölgesi, Devlet Malzeme Ofisi (DMO) üzerinden mal ve hizmet alımı ile MERSİS sistemine erişim süreçlerinde Türkiye genelinde ilk uygulamayı hayata geçirerek OSB’ler için örnek bir model oluşturdu.
Türkiye genelindeki Organize Sanayi Bölgelerinin dijital kamu sistemlerine erişiminin güçlendirilmesi amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında Tarsus OSB, hem DMO müşteri kaydı hem de MERSİS erişiminde ülke çapında emsal teşkil eden iki önemli adımı aynı anda hayata geçirdi.
DMO SİSTEMİNE İLK KAYIT GERÇEKLEŞTİRİLDİ
OSB’lerin Devlet Malzeme Ofisi üzerinden ihtiyaçlarını temin edebilmesine ilişkin yapılan girişimlerin olumlu sonuçlanmasıyla birlikte Tarsus OSB, gerekli süreçleri tamamlayarak DMO’ya müşteri olarak kaydını yapan ilk OSB oldu. Bu gelişme ile gerekli şartları taşıyan OSB’lerin mal ve hizmet alımlarında daha hızlı, güvenilir ve merkezi bir yapının önü açıldı.
MERSİS ERİŞİMİNDE TÜRKİYE’DE İLK CANLI DENEME
Tarsus OSB, ticaret sicili işlemlerinin elektronik ortamda yürütüldüğü MERSİS’e erişim sağlanması konusunda da önemli bir ilki gerçekleştirdi. Yapılan başvuru sonrası sistem, canlı deneme için kullanıcı adı ve şifrenin verildiği ilk OSB oldu. Kısa süreli test sürecinin ardından gerekli evrakların tamamlanmasıyla sistem tüm yönleriyle devreye alınacak. Bu adımın, OSB’lerin ticaret sicili verilerine hızlı ve kontrollü erişiminin önünü açması bekleniyor.
DİĞER DİJİTAL SİSTEMLERDE SÜREÇ DEVAM EDİYOR
Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS), Adres Kayıt Sistemi (AKS) ve Mekânsal Adres Kayıt Sistemi (MAKS) hizmetlerinin OSB’lere açılması için İçişleri Bakanlığı nezdindeki çalışmalar ise sürüyor. Tarsus OSB, bu sistemlerde de sürecin takibini sürdürüyor.
Tarsus OSB, OSB’lerin dijital dönüşümünde Türkiye’de öncü rol üstlenirken, hayata geçirilen bu uygulamaların diğer OSB’lere örnek olması bekleniyor.
|