Başkan Yılmaz, Toroslar’ı anlattı

Tarih: 25 Haziran 2021 Cuma 18:25

Toroslar Belediye Başkanı Atsız Afşın Yılmaz, katıldığı televizyon programında Toroslar’ı ve projelerini anlattı.

Toroslar'ı ve projelerini anlatan Toroslar Belediye Başkanı Atsız Afşın Yılmaz, ulaşımdan imara, spordan turizme, sosyal belediyecilikten kültürel mirasa ve istihdama kadar her alanda yaptıkları çalışmalarla dünyada üçüncü, Türkiye'de ise ilk olarak Toroslar'da uyguladıkları Çevik Belediyeciliğin de en güzel örneğini sunduklarını kaydetti.

Başkan Yılmaz, "Hikayelere, şiirlere konu olan Toroslarımızda 310 bin nüfusumuz var. Mersin merkezden başlıyor ve Toros dağlarının zirvelerine, 2 bin 500 metreye kadar çıkıyor. Mersin'in en büyük yaylaları Toroslar'da. Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün; "Arkadaşlar! Gidip, Toros Dağları'na bakınız, eğer orada bir tek Yörük çadırı görürseniz ve o çadırda bir duman tütüyorsa, şunu çok iyi biliniz ki bu dünyada hiçbir güç ve kuvvet asla bizi yenemez" sözü Toroslarımızı, bizim insanlarımızı işaret ediyor. O sözü de bir madalya olarak taşıyor Toroslar" dedi.

"Doğduğunuz yerdeki vatandaşlara görev yapmak nasıl bir duygu?" sorusu karşısında da duygularını gizleyemeyen Başkan Yılmaz, sözlerini şu şekilde sürdürdü; "Toroslar ile bir gönül bağımız var. İlkokulu belediyemizin birkaç sokak arkasındaki Atatürk İlkokulu'nda bitirdim. Yazları bir bakkalda çalışarak yardım ettim. Gençliğim Çağdaşkent Mahallemizde geçti. İnsanı bizim insanımız, sokaklar bizim sokaklarımız. Tüm  Mersin, Türkiye bizim memleketimiz ama insanın doğduğu, büyüdüğü, hatıralarının olduğu kente belediye başkanı olması çok güzel bir duygu. Hizmetlerimizi gerçekleştirirken, projelerimizi yaparken, kararlarımızı verirken Toroslar insanının geleceğine katkıda olmak bizim için motivasyon kaynağı oluyor" ifadelerini kullandı.

"ÜRETKEN BELEDİYECİLİK ANLAYIŞIYLA ÇALIŞIYORUZ"

"Vatandaşlarımıza daha güzel ve daha hızlı nasıl bir hizmet veririz anlayışındayız" diyen Başkan Yılmaz; "2,5 yıldır Toroslar Belediye Başkanlığı görevini yapıyorum Tüm süreçleri iyileştirme noktasında hareket ediyoruz. Alt yapı, temizlik çalışmaları yani bir belediyenin yaptığı tüm hizmetleri daha güzel nasıl yaparız, vatandaşımıza daha hızlı hizmet nasıl götürürüz derdindeyiz. Partimizin de benimsediği üretken belediyecilik anlayışıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Dünyanın herhangi bir yerinde hizmet ve yeni bir bilgi varsa bu bilgiye en hızlı ulaşabilen, yeni bakış açısını algılayıp hayatın içine aktarabilen başarılı oluyor. Biz de sürekli bir çalışma içerisindeyiz. Belediye başkanlığı süremizin bir çoğu pandemiyle geçti. Tüm dünyada bir durgunluğa sebep verdi ama biz çalışmalarımızı aynı hız ve heyecanla devam ettirdik" diye konuştu.

Başkan Yılmaz, sürdürülebilir projelere önem verdiklerinin altını çizerek; "Görevimizin ilk yılında Arslanköy yaylamızda Kar Festivali gerçekleştirdik. Mersin'de ilk defa yapıldı ve çok büyük ilgi gördü. Mersin denince akla deniz, güneş, palmiye geliyor. Onlar da bizim güzelliklerimiz ama bir tarafta da dağlarımız, yaylalarımız ve orada yaşayan insanlarımız var. Toroslar'da, Mersin'de kayak yapıldığını, kar motoru sürüldüğünü, paraşütle uçulduğunu gösterdik. Konserler de verdik. Orada işin ekonomik boyutuna da düşündük. Köylümüz kazansın, gelir elde etsiz istedik. Festivalde köylümüz satışını yaptı ve gelirini elde etti. Çok güzel bir ortam oluştu. Bu proje, Mersin'e, Toroslar'a yeni bir vizyon oldu. Aynı şekilde devam ettireceğiz. Kar Festivalimizden sonra birkaç grup kayak tesisi kurma noktasında çalışmaya başladı. Yayla turizmi noktasında gelişmeler oldu. Biz de bu konuda mutlu oluyoruz. Belediyeler tüm işleri kendileri yapamazlar. Belli işlerin, belli sektörler tarafından rekabetçi, fizibil bir şekilde gerçekleşmesi gerekir. Kamu kurumları ufuk ve yolları açması gerekir ki yatırımcı ve girişimci daha rahat projeler yapsın. Bu da vatandaşımıza bir katma değer ve gelir olarak mutlaka yansıyor. Yaptığımız Kar Festivali'nden ve bunun sonuçlarından memnunuz. Bu çalışmalara daha da yenilerini ekleyeceğiz" şeklinde konuştu.

Etiket: mersin, haber, toroslar, belediye, afşin, yılmaz

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

GÜNCEL

HAVA DURUMU

Mersin Post | Siteden yararlanırken yayın politikamızı okumanızı tavsiye ederiz. mersinpost.com.tr © Copyright 2024 Tüm hakları saklıdır.
İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz. Mersin Post basın ve yayın meslek ilkelerine uyar.